Materialer og videre læsning

Lige så omfattende som post 2015-processen er - lige så meget materiale findes der. Vi har samlet, hvad vi synes, er vigtigst lige her

Du kan læse vores folder om post 2015-processen.

Du kan se en figur med en oversigt over Post 2015-processen og de vigtigste forhandlinger om finansiering og klima eller læse, hvordan verden kan få råd til at finansiere Verdensmålene

Læs den fælles NGO-rapport: Tid til dansk handling lokalt og globalt. Rapporten lanceredes af Mellemfolkeligt Samvirke sammen med 24 forskellige organisationer, der giver 102 bud på, hvordan vi kan løse nogle af de helt store spørgsmål og udfordringer, verden står over for.

Du kan læse Generalsekretærens synteserapport, the Road to Dignity.

Du kan læse om Intergovernmental Commitee of Experts on Sustainable Development Financing''s (ICESDF) rapport om, hvordan vejen mod opfyldelse af nye globale bæredygtighedsmål kan finansieres

Du kan læse Open Working Group's (OPW) 17 forslag til nye bæredygtighedsmål.

Du kan læse rapporten fra High Level Panel of Eminent Persons om Post 2015

Hvis du har fået lyst til at følge nærmere med i Post 2015-processen og forhandlingerne om nye globale bæredygtighedsmål, anbefaler vi følgende hjemmesider:

verdensbedstenyheder.dk

sustainabledevelopment.un.org

www.worldwewant2015.org

www.beyond2015.org

post2015.org

Få overblikket over, hvad den kommende tid har på programmet af vores egne og samarbejdspartneres arrangementer med FN i fokus...

Udvikling for alle

FN’s udviklingsorganisation, UNDP lancerede tirsdag den 21. marts deres ’Human Development Report 2016’, herunder det internationalt anvendte indeks for menneskelig udvikling (HDI). FN-forbundet var til stede i FN Byen, da rapporten blev offentliggjort af blandt andre Assisterende Generalsekretær fra UNDP, Jens Wandel.

Udenrigsministeriet sender bevilling til FN’s World Food Programme

De sidste måneder har set alvorlige tilfælde af hungersnød på Afrikas Horn og i Yemen. Røde Kors advarer om at 6,5 millioner børn står på kanten af at sulte på det Afrikanske Horn, ligesom FN for nyligt erklærede officiel hungersnød i Yemen.