Få overblikket over, hvad den kommende tid har på programmet af vores egne og samarbejdspartneres arrangementer med FN i fokus...

21. april i Odense: I forlængelse af vores Repræsentantskabsmøde, åbner vi traditionen tro dørene op til oplæg & debat af et aktuelt FN-emne. Denne gang har vi inviteret lektor v/ Forsvarsakademiet Liselotte Odgaard under overskriften: Har FN's Sikkerhedsråd udspillet sin rolle? Tilmeld dig her fnforbundet.nemtilmeld.dk/108/

24. april i Aalborg: The Price of Our Clothes: What's the True Cost? Arr.: UNYA Denmark

24. april i Aarhus: Grundkursus i menneskerettigheder kl. 13-17 hos Røde Kors. Tilmeldingsfrist 6. april. Arr.: Institut for Menneskerettigheder.

26. april i København: DIIS Event: Climate Change and the need to change behaviour in the West kl. 11 - 12.30. Arr.: DIIS

26. april i København: DIIS Event: Forskning og Verdensmålene. Hvad er der brug for? kl. 13.15 - 15.15. Arr.: DIIS

27. april - 1. maj i Indien: Model United Nations India (WIMUN). Arr.: WFUNA

30. april - 4. maj i Tanzania: Tanzania International Model United Nations (TIMUN). Arr.: UNYA Tanzania

3. maj i København: Lancering af rapporten 'Civilsamfundets arbejde med verdensmålene'. Tilmelding nødvendig. Arr.: Globalt Fokus, 92-gruppen og CISU

17. maj i København: Reproduktive rettigheder fylder 50 år; er vi nået i mål med kvinders ret til at bestemme over egen krop? Debat med Pernille Fenger, UNFPA; Mette Gjerskov (S) og Sarah Chehri (ungedelegat) Læs mere og tilmeld dig her: fnforbundet.nemtilmeld.dk/107/

18. maj på Christiansborg: Konference: GLOBALT SVAR PÅ GLOBALE UDFORDRINGER: FN-sporet for flygtninge & migranter. Læs mere og tilmeld dig her: fnforbundet.nemtilmeld.dk/106/

14. - 17. juni på Bornholm: Folkemødet

20. - 24. August i FN Byen: NorWHO 2018 Conference. Arr.: NorWHO

27. - 28. oktober: FN-forbundets Landsmøde. Forhåndstilmelding kan ske via fnforbundet.nemtilmeld.dk/105/

FOTO: UNHCR

Indtryk fra FN’s årlige Kvindekommission

Tilbage i marts måned fandt årets CSW – Commission on the Status of Women – sted i FN’s hovedkvarter i New York. Vi fik besøg af de tre ungerepræsentanter i den danske delegation Sarah, Ida og Emmeli til en snak om deres deltagelse i konferencen. Læs med om deres oplevelser lige her!

Vi søger skribenter

Vi søger medlemmer til en ny redaktion på GLOBAL. En redaktion med et hjerte for FN og lyst til formidling. Du kan have en generalist- eller specialviden; du kan være erfaren skribent eller novice... Bare du har nysgerrighed og vilje til at formidle.