Få overblikket over, hvad den kommende tid har på programmet af vores egne og samarbejdspartneres arrangementer med FN i fokus...

20. - 21. august: UNLEASH Festival - Festival for Verdensmålene i Aarhus. Læs mere her.

23. august: From Poverty to Prosperity. How far have we come since the adaptation of the SDG's in 2015? The event will focus on challenges in the specific countries, and how Denmark and the United Nations contribute to the realization of the SDG's. Kl. 11 - 11.50. Arr. Udenrigsministeriet og FN-byen

23. august: The United Nations in a Time of Change. The strength of the United Nations has traditionally been the universal membership of the organization and its unique global mandate, ideals and principles. But is the UN prepared to handle current and future challenges? Kl. 12.10 - 13. Arr.: Udenrigsministeriet og FN-byen

23. august: Debat: Hvordan bidrager vi til løsninger på flygtninge- og migrationsområdet? Kom og hør seks danske ambassadører reflektere over nødvendigheden af de globale aftale for flygtninge og migranter og de muligheder og dilemmaer, de bringer med sig. I debatten får vi mulighed for at få indblik i udviklingen i politiske centre som Geneve og Bruxelles og få indsigt i fremskridt i lande som Grækenland, Burkina Faso og Niger, Uganda samt Tanzania.Kl. 10.45 - 12.15. Arr.: Udenrigsministeriet og Dansk Flygtningehjælp

23. august: Debat: Danmarks rolle når civilsamfundets råderum er under pres. Udfordringerne for civilsamfundets råderum antager forskellige former, omfang og årsager, så hvordan kan internationale donorer og civilsamfundsorganisationer i forskellige kontekster bidrage til at formulere, støtte og udføre modsvar på disse udfordringer? Kl. 11 - 12.45. Arr. Udenrigsministeriet og Globalt Fokus

25. - 26. august: Copenhagen Bug Fest - Insekter på menuen. Festivalen vil byde på en lang række forskellige indslag som alle belyser insekters potentiale i forhold til at imødekomme FNs 17 verdensmål for bæredygtig udvikling. Arr.: Københavns Kommune

8. september: Uddeling af Verdens Bedste Nyheder i hele landet. I København finder du os som sædvanlig på Kongens Nytorv fra kl. 7 - 9. Har du lyst til at give en hånd med, så meld dig til her

12. september kl. 19 - 21.30: Rundbordssamtale om FN's Verdensmål med deltagelse af med tre medlemmer af Aalborg Byråd (Rådmand Hans Henrik Henriksen (Socialdemokratiet), Jan Nymark Thaysen (Venstre) og Jens Toft Nielsen (SF)). Vi får også deltagelse af  Thorkild Kjeldsen, der er formand for Dansk Naturfredningsforening i Nordjylland. Du får mulighed for at bestemme hvad paneldeltagerne taler om gennem et spørgeskema under debatten. Arrangeret af FN-forbundet Nordjylland, som led i Aalborg Bæredygtighedsfestival den 9. - 16. september.

12. september: Kampen mellem Fake News og demokrati. Session arrangeret af FN-forbundet på Internetdagen / IGF (Internet Governance Forum) fra kl. 14.45 - 15.45 i Tivoli Hotel & Congress Center. Tilmelding skal ske via internetdagen.dk/tilmelding/

21. september: FN's fredsdag. I København markeres dagen bl.a. med fredsrundfart med taler, musik og sang fra kl. 16.30 - 20. Læs mere her.

4. - 7. oktober: ZAGIMUN. Model UN Conference on Shared Responsibility i Zagreb, Kroatien. Læs mere og tilmeld dig her. Arr. FN-forbundet i Kroatien

12. oktober: Offentligt debatmøde om FN-reformer på Aalborg Universitet med Michael Møller, Generaldirektør i FN Geneve, som hovedtaler. Flere informationer vil følge.

24. oktober: FN-dagen, markeres lokalt bl.a. på CBS og ved at Finn Reske-Nielsen, formand for FN-forbundet Nordjylland, taler ved fejringen af FN-dagen i 'Møllehavehuset', Langeland. Flere informationer vil følge.

24. oktober: Konference om Europarådet og menneskerettighederne, kl. 13 -17 på Christiansborg, i samarbejde med Helsinkikomiteen og Europabevægelsen. Flere informationer vil følge.

30. oktober: Offentligt debatmøde om flygtningespørgsmålet og dansk udviklingsbistand, i samarbejde med Aalborg Universitet. Flere informationer vil følge.

16. november: 'Job at the UN' på Aalborg Universitet. Flere informationer vil følge.

FOTO: UNHCR

Vi søger praktikanter til efteråret 2017

Interesserer du dig for FN? Og er du nysgerrig på, hvordan det er at arbejde i NGO-verdenen i Danmark? Med et dansk fokus med globalt perspektiv? Så kan det være, du er en af vores nye praktikanter

Kære kommunal- og regionalpolitikere