Få overblikket over, hvad den kommende tid har på programmet af vores egne og samarbejdspartneres arrangementer med FN i fokus...

1. - 8. juli: Miljøpolitisk sommerkursus i Slovenien: Global Environmental Politics: Adaptation vs. Mitigation Arrangeret af bl.a. det slovenske FN-forbund.

3. - 7. juli / 4. - 8. september: UN Women afholder to træningskurser i kvinders rettigheder, hhv. i Genève (3. - 7. juli) og i Nairobi (4. - 8. september). Titlen på kurserne er Training opportunity on Transformative Leadership for Gender Equality and Women's Rights. Prisen er $2500, ekskusiv transport og logi. Mere information, inkl. tilmelding kan findes her

FOTO: UNHCR

Tak for et godt Folkemøde!

Verdensmål, Big Data, bæredygtighed, konventioner, menneskerettigheder, debat, spil, inspiration, flygtninge, folkeoplysning, lokal forankring, kommuner, FN, Speakers Corner, globalt ansvar og kærlighed til verden… Det var bare lidt af det, vi kom omkring på årets Folkemøde på Bornholm.

Kære kommunal- og regionalpolitikere

Vil du gøre gennemførelsen af Verdensmål for bæredygtig udvikling til en del af din valgkamp til efteråret? Det spørger formand for Nyt Europa, Steen Gade og Jørgen Estrup, formand for FN-forbundet om i en fælles henvendelse til landets lokalpolitikere