Få overblikket over, hvad den kommende tid har på programmet af vores egne og samarbejdspartneres arrangementer med FN i fokus...

22. maj: Mogens Lykketoft fortæller om et år i Verdens tjeneste. Arranget af Politologisk Forening, FN-forbundet og Frit Forum i samarbejde med CA a-kasse.

ANDRE ARRANGEMENTER:

30. marts: Concitos Vinterakademi 2017 inviterer til lancering af Manifest for fremtidens, bæredygtige by. Det er kl. 16.15 på Building Green i Aarhus C

5. april: DIIS-seminar: Migration or development?The impact of current migration flows on the volume and orientation of Official Development Assistance.

FOTO: UNHCR

Udvikling for alle

FN’s udviklingsorganisation, UNDP lancerede tirsdag den 21. marts deres ’Human Development Report 2016’, herunder det internationalt anvendte indeks for menneskelig udvikling (HDI). FN-forbundet var til stede i FN Byen, da rapporten blev offentliggjort af blandt andre Assisterende Generalsekretær fra UNDP, Jens Wandel.

Udenrigsministeriet sender bevilling til FN’s World Food Programme

De sidste måneder har set alvorlige tilfælde af hungersnød på Afrikas Horn og i Yemen. Røde Kors advarer om at 6,5 millioner børn står på kanten af at sulte på det Afrikanske Horn, ligesom FN for nyligt erklærede officiel hungersnød i Yemen.