Få overblikket over, hvad den kommende tid har på programmet af vores egne og samarbejdspartneres arrangementer med FN i fokus...

Fotoudstillingen 'Survivor' er tilgængelig i Rigsdagsgården udenfor Christiansborg frem til december. The photo exhibitionseeks to shed light on, and amplify the voices of those who often suffer in silence. The survivors' diverse religious, ethnic and national backgrounds highlight that violent extremism is a shared burden, and one that humanity as a whole must respond to. 'Survivors' is a collaboration between UNDP and the Swedish-Eritrean photographer Malin Fezehai.

19. oktober kl. 15 - 16.30: Finn Reske-Nielsen taler under titlen 'The Current Challenges of the United Nations - Can they Be Overcome?'. Sted: International Students House, Rantzausgade 4, 9000 Aalborg. Arr.: UNYA Danmark Aalborg

24. oktober: FN-dagen, markeres bl.a. på Langeland, hvor Finn Reske-Nielsen, formand for FN-forbundet Nordjylland, taler ved fejringen af FN-dagen i 'Møllehavehuset'.

24. oktober: Er der plads til verdensmål i kommunalpolitik? Det er spørgsmålet, der bliver stillet til Gyda Heding (Ø), Mette Annelie Rasmussen (B), Niko Grünfeld (Å), Alex Vanopslagh (I), Elisabeth Grüner (A), Line Ervolder (C) fra Københavns Kommune på tirsdag på FN-dagen i København. Læs mere her. Hovedarr.: Socialpolitisk Forening  i samarb.m. FN-forbundet

24. oktober: Europarådets rolle i et splittet Europa. Konferencen skal bidrage til at oplyse om Europarådets rolle i et Europa, der har gamle og nye problemer i en splittet tid, hvor der tales om, at Europa må arbejde bedre sammen om sine grundlæggende værdier. Arrangeret af FN-forbundet, Den Danske Helsinki-Komité for Menneskerettigheder og Europabevægelsens Københavnskreds. Landstingssalen, Folketinget kl. 13-17.30. Flere informationer vil følge.

3. - 5. november: Kom med til seminaret Global Footprints om global ansvarlighed og FN's Verdensmål for bæredygtig udvikling, hvor vi skal afprøve forskellige metoder til oplysning om fattigdom, sundhed, menneskerettigheder og klimaforandringer. Find programmet og tilmeld dig her.

16. november: 'Job at the UN' på Aalborg Universitet. Flere informationer vil følge. Arr.: FN-forbundet Nordjylland

27. november: Åbent debatmøde om Migration og Udvikling i foredragssalen på Hovedbiblioteket i Aalborg kl. 17.15. Flere informationer vil følge. Arr.: FN-forbundet Nordjylland

7. december kl. 15 -16.30. Finn Reske-Nielsen taler om 'The sustainable Development Goals'. Sted: International Students House, Rantzausgade 4, 9000 Aalborg. Arr.: UNYA Danmark Aalborg

FOTO: UNHCR

SEMINAR: Global Footprints

Sangeren Thomas Buttenschøn lægger for, når vi inviterer til en weekend med leg og læring om emner som sundhed, menneskerettigheder og klimaforandringer

Verdensmålene er rundet 2 år

Det fejrede vi sammen med en række andre organisationer i Climate Planet på Rådhuspladsen. Blandt festtalerne var landsformand Jørgen Estrup, der kom med en ikke svagt skjult opsang til regeringen.