Searching for New Solutions: the Role of the UN, Civil Society and Denmark

Conference on the Israel-Palestine Conflict

Thursday 28th January 2016, 16.00-20.00

Landstingssalen, Christiansborg

Registration (mandatory) no later than noon January 25:

>> Download the invitation

>> Find the final program here

A resolution to the conflict between Israel-Palestine seems, yet again, very remote. 2015 saw an upsurge in violence on both sides, limiting the possibilities for a positive transformation of the conflict. In a seemingly frozen conflict, searching for new ways for the parties to engage with each other is crucial for the prospects of the peace process.

The conference is divided into three themes, each investigating how specific actors can play a part in transforming the conflict, and thus bring a solution nearer. Emphasis will be put on UN, civil society organisations and the role of the Danish government.

The conference brings together researchers, politicians, civil society organisations, journalists and experts for an in-depth discussion of the conflict - including Holger K. Nielsen, Laila Naraghi, Jonatan Sousa Møller, Peter Viggo Jakobsen, Jakob Erle, Leila Stockmarr and Poya Pakzad.

Conference language is English. Coffee/tea and a sandwich will be served during the conference. Participation fee is DKK 45,-

FOTO: UNHCR

God sommer!

Sekretariatet åbner for henvendelser igen mandag den 31. juli. Indtil da vil vi gå og glæde os til de mange arrangementer & aktiviteter efter sommeren. Læs mere her.

Vi søger praktikanter til efteråret 2017

Interesserer du dig for FN? Og er du nysgerrig på, hvordan det er at arbejde i NGO-verdenen i Danmark? Med et dansk fokus med globalt perspektiv? Så kan det være, du er en af vores nye praktikanter

Kære kommunal- og regionalpolitikere

Vil du gøre gennemførelsen af Verdensmål for bæredygtig udvikling til en del af din valgkamp til efteråret? Det spørger formand for Nyt Europa, Steen Gade og Jørgen Estrup, formand for FN-forbundet om i en fælles henvendelse til landets lokalpolitikere