Ny rapport

Globalt Fokus har i samarbejde med CISU og 92-gruppen netop offentliggjort en rapport om civilsamfundets arbejde med Verdensmålene. Analysen viser, at mange af de danske NGO'er har taget Verdensmålene til sig i forhold til at bidrage til opfyldelsen af Verdensmålene, men den viser også en noget selektiv tilgang, hvor de mere 'grønne' Verdensmål ikke vægtes så højt.

Det understreger nødvendigheden af at blive ved med at fremhæve Verdensmålenes indbyrdes sammenhæng og de tre søjler, de bygger på, nemlig den økonomiske, den sociale og den miljømæssige søjle; Verdensmålene for en bæredygtig udvikling er andet - og mere - end 'bare' nye udviklingsmål.

Rapporten bygger på en omfattende spørgeskemaundersøgelse fra 70 organisationer og 8 kvalitative interviews - herunder FN-forbundet.

>> Læs hele rapporten her

Fra rapportens side 32

FOTO: UNHCR

Praktik i efteråret 2018

Interesserer du dig for FN? Og er du nysgerrig på, hvordan det er at arbejde i NGO-verdenen i Danmark? Med et dansk fokus med globalt perspektiv? Så kan det være, du er en af vores nye praktikanter.

Opdatering fra WFUNA's Flag Campaign

I foråret startede WFUNA's kampagne mod seksuel udnyttelse og overgreb. Kampagnen har ført til øget fokus på problemet. Første event fra kampagnen blev afholdt for nylig, og du får her et lille udkast derfra.