United in Change

I denne uge begynder vores nyeste kursus, United in Change, støttet af Erasmus+. Formålet er udbygge forståelsen for behovet for og vigtigheden af det multilaterale samarbejde blandt unge.

Det globale samarbejde møder store udfordringer i disse år - og til tider direkte modstand. Udfordringer som klimaforandringer, finanskriser, terrorisme o.lign. kan ikke løses af nationalstaterne alene, men må finde deres løsning i internationale aftaler, formuleret i multilaterale fora. Alligevel ser vi i Europa, hvordan EU-dagsordenen devalueres og medlemslandene vender ryggen til internationale aftaler.

Derfor sætter vi med 'United in Change' fokus på unge ledere i Europa, hvormed de vil redskaberne til at udbygge forståelsen for behovet for og vigtigheden af det multilaterale samarbejde blandt andre unge.

FUNDED BY_logosbeneficaireserasmusrightfunded

FOTO: UNHCR

Ildsjæle for verdensfreden hædres

FN-forbundet blev dannet i 1970, men vores rødder kan spores helt tilbage til 1882 og Nobels Fredsprismodtager Frederik Bajer. Sammen med hans hustru, Matilde Bajer, dedikerede parret deres liv til at skabe forandring til det bedre for de mange. Det hædres nu med en mindeplade.

United in Change