Danske investeringer på kant med FNs retningslinjer

Ny udviklingspolitisk strategi

Guterres advarsel gælder ikke kun USA

Mere plads til civilsamfundet i FN

António Guterres’ første måned som FN’s generalsekretær

Politisk vilje til globalt ansvar savnes

Menneskerettighedsrådet samlet i Geneve

International Kvindedag 2017

På tur med Verdensmålene

Hollandsk valg indgyder europæisk håb

Ny udviklingspolitisk strategi

strategi

'Som at sammenligne østers og liggestole'. Det er DIIS-forskeren Lars Engberg-Pedersens kommentar til den nye udviklingspolitiske strategi i hans blog på Globalnyt.

Helt konkret refererer han her til konkurrenceudsættelsen af bistanden til civilsamfundsorganisationerne, hvad der i sidste ende vil have store konsekvenser ikke bare for udviklingsarbejdet, men også for den folkelige forankring.

>> Læs hele kommentaren her

>> LÆS OGSÅ: Ny udviklingspolitisk strategi: Verden 2030

UN Photo/Michos Tzovaras

Få overblikket over, hvad den kommende tid har på programmet af vores egne og samarbejdspartneres arrangementer med FN i fokus...

Udvikling for alle

FN’s udviklingsorganisation, UNDP lancerede tirsdag den 21. marts deres ’Human Development Report 2016’, herunder det internationalt anvendte indeks for menneskelig udvikling (HDI). FN-forbundet var til stede i FN Byen, da rapporten blev offentliggjort af blandt andre Assisterende Generalsekretær fra UNDP, Jens Wandel.

Udenrigsministeriet sender bevilling til FN’s World Food Programme

De sidste måneder har set alvorlige tilfælde af hungersnød på Afrikas Horn og i Yemen. Røde Kors advarer om at 6,5 millioner børn står på kanten af at sulte på det Afrikanske Horn, ligesom FN for nyligt erklærede officiel hungersnød i Yemen.