Mellem det nødvendige og det mulige

Helt uforståeligt lovudkast fra Regeringen

At blive mor som barn

Danmark på talerstolen i Geneve

NGOer tilbyder konkrete idéer til politisk handling på Verdensmålene

Almost a joke

FN-forbundet med i ny kritisk NGO-rapport

Hvad med Storbritanniens rolle i FN efter Brexit?

Mellem det nødvendige og det mulige

art-background-brick-272254

"Vi har meget at tilbyde verden. Og vi er - som et lille land i en stor verden - dybt afhængige af internationalt samarbejde. I EU, i Nato og i FN. (…)Vi ser på den sammen himmel. Bor på en fælles klode. Med det ansvar, det giver for at se ud over egen næsetip."

Sådan lød det fra statsministeren i hans nytårstale, hvor budskabet om globalt ansvar var helt tydeligt. Men når man kigger til praksis for dansk politik og ikke mindst, hvor pengene går hen, så hænger det ikke sammen - slet ikke, når det kommer til den danske FN-politik, er konklusionen fra DIIS-forskeren Louise Riis Andersen.

>> Læs hendes artikel i det norske tidsskrift
Internasjonal Politikk her

UN Photo/Michos Tzovaras

Få et foredrag om FN