Mellem det nødvendige og det mulige

Helt uforståeligt lovudkast fra Regeringen

At blive mor som barn

Danmark på talerstolen i Geneve

NGOer tilbyder konkrete idéer til politisk handling på Verdensmålene

Almost a joke

FN-forbundet med i ny kritisk NGO-rapport

Hvad med Storbritanniens rolle i FN efter Brexit?

Trofast støtte af FN-forbundet er død

Hele verden samlet om klimaet i København

Pas på menneskerettighederne

Overtræder Danmark forbuddet mod tortur, når børn frarøves deres barndom på Sjælsmark?

Pas på menneskerettighederne

negative-space-woman-pink-smoke-articst-jakob

Institut for Menneskerettigheder har netop udgivet deres beretning om menneskerettighederne i Danmark. Og mens der er fremskridt, er der også en anden fortælling, siger vicedirektør Louise Holck:

"Det er fortællingen om lovgivning, der går til kanten af menneskeretten uden at angive, hvor kanten går. Det er fortællingen om et nyt system, der sanktionerer børn helt ned til 10 år uden at give dem de retssikkerhedsgarantier, voksne har. Det er fortællingen om nedsættelse af integrationsydelsen, der i forvejen er så lav, at nogle familier falder under grundlovens eksistensminimum. Og det er fortællingen om et land, der lovgiver om, hvordan borgerne må gå klædt i det offentlige rum."

>> Find beretningen på Instituttets hjemmeside

UN Photo/Michos Tzovaras

Landsmøde 2019

Skal du med til Landsmødet den 28. april? Så find alle de relevante bilag, tidsplan & dagsorden her.

Få et foredrag om FN

Leder du efter et foredrag om FN, om fredsbevaring eller noget helt tredje, så har vi meget muligt foredragsholderen