Welcome to the Danish UNA webpage

About Us English

UNA Denmark is a cross-political association - a non-governmental organisation, NGO, that takes a critical and constructive stance to questions relating to the UN. The objective of UNA Denmark is to encourage public interest in the UN and to increase the understanding for interdependence of the nations and their joint responsibility for international development.

UNA Denmark cooperates locally, nationally and globally with politicians, organisations and the United Nation Associations of other countries. Within the main issues, UNA Denmark is seeking to influence the political decision making processes and to inform the Danish public about UN-related issues.

UNA Denmark has a central secretariat in Copenhagen, a local branch in Copenhagen and several committees all of which are active in the priority areas.

UNA Denmark is a member of WFUNA (World Federation of United Nations Associations). WFUNA is a conglomeration of United Nation Associations. UNA Denmark is also a member of WFM (World Federalist Movement). WFM is a global movement dedicated to the realization of global justice, peace and sustainable prosperity through the development of democratic international institutions and the global application of international law.

God sommer!

Sekretariatet åbner for henvendelser igen mandag den 31. juli. Indtil da vil vi gå og glæde os til de mange arrangementer & aktiviteter efter sommeren. Læs mere her.

Vi søger praktikanter til efteråret 2017

Interesserer du dig for FN? Og er du nysgerrig på, hvordan det er at arbejde i NGO-verdenen i Danmark? Med et dansk fokus med globalt perspektiv? Så kan det være, du er en af vores nye praktikanter

Kære kommunal- og regionalpolitikere

Vil du gøre gennemførelsen af Verdensmål for bæredygtig udvikling til en del af din valgkamp til efteråret? Det spørger formand for Nyt Europa, Steen Gade og Jørgen Estrup, formand for FN-forbundet om i en fælles henvendelse til landets lokalpolitikere