Hvad mener vi?

I FN-forbundet arbejder vi med politikudvikling på de områder, vi har valgt at fokusere på, og vi blander os i debatten, når det er relevant.

Det er, når det handler om fred og konfliktløsning, om menneskerettigheder, om bæredygtig udvikling eller om reform af FN.

Vi er politiske - ikke partipolitiske, men FN-politiske. Det er en del af vores globale ansvar.

I menuen til venstre finder du udtalelser og pressemeddelelser fra de seneste år.

SE OGSÅ

>> FN-FORBUNDETS PRINCIPPROGRAM

>> FN-FORBUNDETS POLITIKPAPIRER

Træpressekonf
UN Photo/John Isaac                                      UN Photo/Mark Garten

Israel skal stoppe de ulovlige bosættelser
Menneskerettigheder, Mellemøsten, Corporate Social Responsibility

Foto: UNESCO

Få overblikket over, hvad den kommende tid har på programmet af vores egne og samarbejdspartneres arrangementer med FN i fokus...

Udvikling for alle

FN’s udviklingsorganisation, UNDP lancerede tirsdag den 21. marts deres ’Human Development Report 2016’, herunder det internationalt anvendte indeks for menneskelig udvikling (HDI). FN-forbundet var til stede i FN Byen, da rapporten blev offentliggjort af blandt andre Assisterende Generalsekretær fra UNDP, Jens Wandel.

Udenrigsministeriet sender bevilling til FN’s World Food Programme

De sidste måneder har set alvorlige tilfælde af hungersnød på Afrikas Horn og i Yemen. Røde Kors advarer om at 6,5 millioner børn står på kanten af at sulte på det Afrikanske Horn, ligesom FN for nyligt erklærede officiel hungersnød i Yemen.