UN Photo/ KB

Gennem dit medlemskab af FN-forbundet kan du knytte kontakt til andre medlemmer i dit lokalområde. Nogle steder organiserer vores medlemmer sig mere formelt med lokale bestyrelser, der selvfølgelig vælges lokalt, mens andre foretrækker et lidt løsere netværk.

Uanset form er de din mulighed som medlem for at deltage og engagere dig i lokale aktiviteter med globale dimensioner.

Blandt flere arrangementer gennem det sidste år kan nævnes

-       Kulturnatten

-       Film & debat om Vestsahara

-       Debat om 'Grøn Økonomi' og om Syrien

Er det noget for dig? Så klik for det område nærmest dig i menuen til venstre.

Foto: Kamila Hyat/IRIN

Få overblikket over, hvad den kommende tid har på programmet af vores egne og samarbejdspartneres arrangementer med FN i fokus...

Udvikling for alle

FN’s udviklingsorganisation, UNDP lancerede tirsdag den 21. marts deres ’Human Development Report 2016’, herunder det internationalt anvendte indeks for menneskelig udvikling (HDI). FN-forbundet var til stede i FN Byen, da rapporten blev offentliggjort af blandt andre Assisterende Generalsekretær fra UNDP, Jens Wandel.

Udenrigsministeriet sender bevilling til FN’s World Food Programme

De sidste måneder har set alvorlige tilfælde af hungersnød på Afrikas Horn og i Yemen. Røde Kors advarer om at 6,5 millioner børn står på kanten af at sulte på det Afrikanske Horn, ligesom FN for nyligt erklærede officiel hungersnød i Yemen.