JW UNOPS
10. May 2022

FN-forbundets forperson ny chef for UNOPS

FN-forbundets forperson, Jens Wandel, er blevet udnævnt som ny midlertidig chef for FN’s kontor for projektledelse, efter at Grete Faremo i weekenden trak sig.

FN-forbundets forperson, Jens Wandel, har fået midlertidigt arbejde som ’interim UNOPS Executive Director’ efter at Grete Faremo i weekenden trak sig. Der gjorde hun efter store tab i UNOPS’ projekt ’Sustainable Infrastructure Investments and Innovation’ (S3i), som undersøges af FN.

UNOPS meddelte mandag udnævnelsen. Siden har også FN’s generalsekretær Antonio Guterres budt Jens Wandel velkommen.

UNOPS arbejder for at skabe en verden, hvor mennesker kan leve et fuldt liv understøttet af bæredygtig, robust og inkluderende infrastruktur og af effektiv, gennemsigtig brug af offentlige ressourcer i indkøb og projektledelse, som organisationen selv udtrykker det på dens hjemmeside

S3i-sagen har været genstand for skriverier i flere medier over weekenden - bl.a. som her i Globalnyt.

FN-forbundet ønsker Jens Wandel stort tillykke med udnævnelsen.

For FN-forbundet betyder udnævnelsen af Jens Wandel i praksis det, at næstforperson Ditte Ingemann i overgangsperioden vil være den, der udadtil udtaler sig/underskriver på FN-forbundets vegne.

Jens Wandel fortsætter som forperson for FN-forbundet, og vil også deltage i FN-forbundets landsmøde i Aalborg om to uger.