FN-forbundets historie - den korte version

FN-forbundets opbygning

Hvad tror FN-forbundet på?

Hvad gør FN-forbundet?

Hvad er FN-forbundet?

- en god men kritisk ven af FN

FN-forbundet er en selvstændig forening og medlemsorganisation, der har til formål at styrke interessen for FN. FN-forbundet sigter mod at påvirke og præge FN. Dette gør vi ved at arbejde aktivt og lokalt sammen med civilsamfundet i Danmark, FN-forbund verden over, samt politikere, organisationer og NGO'er.

Vores lokale kredse og interessegrupper arbejder hver dag for at styrke det lokale og globale samarbejde og ansvar. Flere organisationer er knyttet til FN-forbundet, herunder United Nations Youth Association Denmark (UNYA), der repræsenterer og arbejder for unges deltagelse i FN.

FN-forbundet kæmper desuden for at;

· Skabe grobund for demokrati og respekt for menneskerettigheder i Danmark og resten af verden.

· Styrke det internationale arbejde for at opnå fred og sikkerhed.

· Fremme ligestilling og forbedre udsatte gruppers vilkår og rettigheder.

· Sikre og virkeliggøre Verdensmålene for bæredygtig udvikling frem mod 2030 på et lokalt og globalt plan.

God sommer!

Sommeren er over os, og for mange venter ferien rundt om hjørnet. Sekretariatet er lukket for henvendelser i juli måned, men vi glæder os til efteråret, der venter

Savner du GLOBAL?

Den opmærksomme læser har nok bemærket det manglende medlemsblad her i juni. GLOBAL udkommer igen i september i et nyt format og med en ny redaktion bag sig. Står du nu og mangler den helt rigtige sommerlæsning, så kan du fornøje dig med tidligere numre af FN-forbundets medlemsblad her