Skoletjenesten

Varier undervisningen med spændende rollespil om internationale problematikker, der hjælper elevernes forståelse for internationale forhold gennem leg og læring.

Skoletjenesten laver rollespil og oplæg til folkeskoler, gymnasier og højskoler, der er med til at give eleverne forståelse for verdenssituationen og internationale forhold. Alt sammen med udgangspunkt i FN's arbejde med klima, udvikling, menneskerettigheder samt fred og konfliktløsning.

Skoletjenesten_forside
UN Photo/ Martine Perret                                    UN Photo/ Eskinder Debebe

Læs mere om nogle af de enkelte spil herunder og find det, der passer bedst til dine behov i menuen til venstre.

Foto: WFP

Få overblikket over, hvad den kommende tid har på programmet af vores egne og samarbejdspartneres arrangementer med FN i fokus...

Udvikling for alle

FN’s udviklingsorganisation, UNDP lancerede tirsdag den 21. marts deres ’Human Development Report 2016’, herunder det internationalt anvendte indeks for menneskelig udvikling (HDI). FN-forbundet var til stede i FN Byen, da rapporten blev offentliggjort af blandt andre Assisterende Generalsekretær fra UNDP, Jens Wandel.

Udenrigsministeriet sender bevilling til FN’s World Food Programme

De sidste måneder har set alvorlige tilfælde af hungersnød på Afrikas Horn og i Yemen. Røde Kors advarer om at 6,5 millioner børn står på kanten af at sulte på det Afrikanske Horn, ligesom FN for nyligt erklærede officiel hungersnød i Yemen.