UN Flag UN Photo/Evan Schneider
9. December 2021

Vi søger praktikanter til foråret 2022

Interesserer du dig for FN? Og er du nysgerrig på, hvordan det er at arbejde i NGO-verdenen i Danmark? Med et dansk fokus med globalt perspektiv? Så kan det være, du er en af vores nye praktikanter.

Det er vigtigt for os, at du, efter din praktik ved os, går herfra med en håndgribelig erfaring med dine arbejdsområder, en forståelse for FN og et netværk ud i NGO-verdenen.

Det kræver af dig, at du er selvstændig og er indstillet på at arbejde i en politisk styret organisation med et lille sekretariat. Det kræver af os, at vi er klar med vejledning og støtte undervejs. Til gengæld ved vi, at du får et afsæt at trække på for dine studier og din karriere – og at vi får et uvurderligt indspark til vores arbejde.

Du er for eksempel

• Studerende på en relevant videregående uddannelse
  • Interesseret i FN-systemet, international politik og udvikling og formidlingen heraf
  • Interesseret i virket af en medlemsorganisation
  • Velformuleret på skrift og i tale
  • Samarbejdsvillig, men selvstændig

For informationspraktikanten vil ansvarsområdet bl.a. dække

• Vedligeholdelse og opdatering af hjemmesiden globalis.dk, herunder oversættelse fra norsk, og udarbejdelse af temaer til hjemmesiden
  • At medvirke til at opdatere og videreudvikle vores oplysningsmateriale til brug i Skoletjenesten og andre oplysningsaktiviteter, herunder at opbygge et nyt konventionsbibliotek
  • At holde dig opdateret med, hvad der rører sig omkring FN.
  • Deltagelse i relevante arrangementer
  • Indgå i sekretariatets generelle arbejde og opgaver

Du vil i løbet af perioden bl.a. få:

• Praktisk organisatorisk erfaring.
  • Indblik i arbejdet i en politisk styret organisation.
  • Praktisk erfaring med målrettet kommunikation til børn og unge.

For kommunikationspraktikanten vil ansvarsområdet bl.a. dække

• Nyhedsovervågning af relevante medier
  • At holde dig opdateret med, hvad der rører sig omkring FN, særligt i forhold til danske prioriteter
  • Varetagelse af den daglige opdatering af hjemmesidens nyhedsartikler og produktion af indhold til sociale medier (Facebook, Twitter, Instagram og LinkedIn)
  • Deltagelse i relevante arrangementer
  • Indgå i sekretariatets generelle arbejde og opgaver

Du vil i løbet af perioden bl.a. få:

• Praktisk organisatorisk erfaring
  • Indblik i arbejdet i FN og i en politisk styret organisation
  • Erfaring med tekstforfatning og medlemskommunikation på flere forskellige platforme

For begge praktikstillinger er det en forudsætning, at du kan tale og skrive flydende dansk.

Stillingerne er i udgangspunktet fuld tid (37 timer), primært inden for normal kontortid alt efter, hvordan det passer ind i dit skema; kortere tid kan også aftales, f.eks. 4 dage om ugen. Praktikken løber frem til og med juni 2022. Stillingerne er ulønnede.

Lidt om os:

Vi er en selvstændig, dansk forening (NGO), der har til formål at styrke interessen for FN. Samtidig søger vi med kritiske øjne at påvirke og præge FN. Vi har lokale netværk og kredse i Aalborg, Aarhus, København, Odense og Viborg, der alle drives af frivillige kræfter, mens sekretariatet med dets 4 ansatte har til huse i Tordenskjoldsgade 25, st.th., 1055 København K., der også vil være rammerne for din arbejdsplads.

Har én eller begge stillinger fanget din interesse, så send din ansøgning inkl. cv til Torleif Jonasson: tjo@fnforbundet.dk senest mandag den 3. januar 2022.

Forventet start på praktikken er primo februar 2022.

Har du spørgsmål til praktikken, er du velkommen til kontakte os.