Russisk Kvinde
1. March 2022

Støtte til Ukraine

Sammen med FN-forbund fra hele verden støtter vi op om to klare fordømmelser af Ruslands krig i Ukraine.

FN-forbundet støtter udtalelsen fra Verdensføderationen af FN-forbund (WFUNA), der udtrykker dyb bekymring for situationen i Ukraine, ligesom vi udtrykker vores solidaritet med den ukrainske regering og det ukrainske folk. Vi støtter og tilslutter os de globale fredelige protester, der demonstrerer deres modstand mod krigen.

Læs hele udtalelsen fra WFUNA her.

FN-forbundet tilslutter sig også en fælles udtalelse fra en række FN-forbund, hvor "vi på det kraftigste fordømmer den fuldstændigt uacceptable og umenneskelige krig, Rusland har indledt mod Ukraine og dets folk. Handlingen er en åbenlys krænkelse af menneskerettighederne, international humanitær lov, og FN-pagten. Vi opfordrer hermed de russiske ledere til at trække tropper tilbage fra ukrainsk territorium og genoprette fred og stabilitet."

Læs FN-forbundenes fællesudtalelse her.

Følg med:
Den nyeste info om Ukraine fra FN HER