Bliv medlem

FN-forbundet er en frivillig forening for alle, der interesserer sig for multilateralt samarbejde, og som støtter FN.

Vi søger indflydelse, vi blander os i debatten, og vi samarbejder med andre både danske og internationale organisationer om fred og konfliktløsning, menneskerettigheder, bæredygtig udvikling, reform af FN og civilsamfundets involvering i internationale forhandlinger.

Du kan være med! Ved at blive medlem støtter du vores arbejde for bl.a. at sikre, at Danmark lever op til sine forpligtelser gennem FN. Jo flere vi er, jo stærkere vores stemme.

Du får også muligheden for at involvere dig i et af vores mange netværk. Her på hjemmesiden kan du finde lidt om, hvem vi er i FN-forbundet, og hvad vi laver - i bestyrelsen, på sekretariatet, i vores kredsarbejde og i vores politiske udvalg.

Du kan finde udtalelser og politikpapirer, fakta om FN, og du kan holde dig opdateret med, hvad der sker i og omkring FN - og FN-forbundet selvfølgelig.

Som medlem vil du modtage vores elektroniske medlemsblad, GLOBAL, der udkommer cirka 6 gange om året. Du vil kunne deltage, når vi løbende afholder fyraftensmøder, konferencer og andre arrangementer, ligesom du kan deltage i vores politiske udvalg inden for bæredygtig udvikling, menneskerettigheder og fred- og konfliktløsning.

Det kan også være du har lyst til at være aktiv i vores Skoletjeneste? Du bestemmer helt selv.

FN-forbundet - fordi vi tror på globalt ansvar.

OBS: Når du melder dig ind i FN-forbundet, bliver der oprettet en profil med dine oplysninger i Conventus, som systemet hedder. Det er den mest økonomiske løsning for os, men da Conventus er udviklet til idrætsforeninger, betyder det at man 'tilmelder sig hold'.

Klik her nedenfor på den type medlemsskab, der passer dig - eller klik her for indmeldelse via MobilePay

UN Photo/Victoria Hazou

Indtryk fra FN’s årlige Kvindekommission

Tilbage i marts måned fandt årets CSW – Commission on the Status of Women – sted i FN’s hovedkvarter i New York. Vi fik besøg af de tre ungerepræsentanter i den danske delegation Sarah, Ida og Emmeli til en snak om deres deltagelse i konferencen. Læs med om deres oplevelser lige her!

Vi søger skribenter

Vi søger medlemmer til en ny redaktion på GLOBAL. En redaktion med et hjerte for FN og lyst til formidling. Du kan have en generalist- eller specialviden; du kan være erfaren skribent eller novice... Bare du har nysgerrighed og vilje til at formidle.