Bliv medlem

FN-forbundet er en frivillig forening for alle, der interesserer sig for multilateralt samarbejde, og som støtter FN.

Vi søger indflydelse, vi blander os i debatten, og vi samarbejder med andre både danske og internationale organisationer om fred og konfliktløsning, menneskerettigheder, bæredygtig udvikling, reform af FN og civilsamfundets involvering i internationale forhandlinger.

Du kan være med! Ved at blive medlem støtter du vores arbejde for bl.a. at sikre, at Danmark lever op til sine forpligtelser gennem FN. Jo flere vi er, jo stærkere vores stemme.

Du får også muligheden for at involvere dig i et af vores mange netværk. Her på hjemmesiden kan du finde lidt om, hvem vi er i FN-forbundet, og hvad vi laver - i bestyrelsen, på sekretariatet, i vores kredsarbejde og i vores politiske udvalg.

Du kan finde udtalelser og politikpapirer, fakta om FN, og du kan holde dig opdateret med, hvad der sker i og omkring FN - og FN-forbundet selvfølgelig.

Som medlem vil du modtage vores elektroniske medlemsblad, GLOBAL, der udkommer cirka 6 gange om året. Du vil kunne deltage, når vi løbende afholder fyraftensmøder, konferencer og andre arrangementer, ligesom du kan deltage i vores politiske udvalg inden for bæredygtig udvikling, menneskerettigheder og fred- og konfliktløsning.

Det kan også være du har lyst til at være aktiv i vores Skoletjeneste? Du bestemmer helt selv.

FN-forbundet - fordi vi tror på globalt ansvar.

OBS: Når du melder dig ind i FN-forbundet, bliver der oprettet en profil med dine oplysninger i Conventus, som systemet hedder. Det er den mest økonomiske løsning for os, men da Conventus er udviklet til idrætsforeninger, betyder det at man 'tilmelder sig hold'.

Klik her nedenfor på den type medlemsskab, der passer dig - eller klik her for indmeldelse via MobilePay

UN Photo/Victoria Hazou

Jens Wandel udpeget til særlig rådgiver

Den erfarne og kyndige diplomat skal rådgive generalsekretær Antonio Guterres og koordinere det omfattende reformarbejde af FN. Fra os skal lyde et stort tillykke til Jens - og til FN