Bliv medlem

FN-forbundet er en frivillig forening for alle, der interesserer sig for multilateralt samarbejde, og som støtter FN.

Vi søger indflydelse, vi blander os i debatten, og vi samarbejder med andre både danske og internationale organisationer om fred og konfliktløsning, menneskerettigheder, bæredygtig udvikling, reform af FN og civilsamfundets involvering i internationale forhandlinger.

Du kan være med! Ved at blive medlem støtter du vores arbejde for bl.a. at sikre, at Danmark lever op til sine forpligtelser gennem FN. Jo flere vi er, jo stærkere vores stemme.

Du får også muligheden for at involvere dig i et af vores mange netværk. Her på hjemmesiden kan du finde lidt om, hvem vi er i FN-forbundet, og hvad vi laver - i bestyrelsen, på sekretariatet, i vores kredsarbejde og i vores politiske udvalg.

Du kan finde udtalelser og politikpapirer, fakta om FN, og du kan holde dig opdateret med, hvad der sker i og omkring FN - og FN-forbundet selvfølgelig.

Som medlem vil du modtage vores elektroniske medlemsblad, GLOBAL, der udkommer cirka 6 gange om året. Du vil kunne deltage, når vi løbende afholder fyraftensmøder, konferencer og andre arrangementer, ligesom du kan deltage i vores politiske udvalg inden for bæredygtig udvikling, menneskerettigheder og fred- og konfliktløsning.

Det kan også være du har lyst til at være aktiv i vores Skoletjeneste? Du bestemmer helt selv.

FN-forbundet - fordi vi tror på globalt ansvar.

OBS: Når du melder dig ind i FN-forbundet, bliver der oprettet en profil med dine oplysninger i Conventus, som systemet hedder. Det er den mest økonomiske løsning for os, men da Conventus er udviklet til idrætsforeninger, betyder det at man 'tilmelder sig hold'.

Klik her nedenfor på den type medlemsskab, der passer dig - eller klik her for indmeldelse via MobilePay

UN Photo/Victoria Hazou

Få overblikket over, hvad den kommende tid har på programmet af vores egne og samarbejdspartneres arrangementer med FN i fokus...

Udvikling for alle

FN’s udviklingsorganisation, UNDP lancerede tirsdag den 21. marts deres ’Human Development Report 2016’, herunder det internationalt anvendte indeks for menneskelig udvikling (HDI). FN-forbundet var til stede i FN Byen, da rapporten blev offentliggjort af blandt andre Assisterende Generalsekretær fra UNDP, Jens Wandel.

Udenrigsministeriet sender bevilling til FN’s World Food Programme

De sidste måneder har set alvorlige tilfælde af hungersnød på Afrikas Horn og i Yemen. Røde Kors advarer om at 6,5 millioner børn står på kanten af at sulte på det Afrikanske Horn, ligesom FN for nyligt erklærede officiel hungersnød i Yemen.