NCW Standup
10. November 2022

Sig nej til gadechikane og hjælp andre

FOTO: Stand Up/ L'Oreal

Hver dag oplever kvinder verden over gadechikane og uønsket opmærksomhed, og lige så ofte oplever de, at ingen skrider ind. Omgivelserne ved simpelthen ikke, hvordan de skal reagere, eller vælger bare at vende den anden kind til. Men med vores online-træning får du redskaberne.

Det sker til en træningssession 24. november klokken 15 – 16.20 hvor vi kommer ind på: Hvad er gadechikane? Hvilke konsekvenser kan det have? Hvorfor det er vigtigt at gribe ind, og hvordan hjælper man? Hvad kan man selv gøre, hvis man udsættes for gadechikane? Strategierne er baseret på organisationen Right To Be's fem handlemuligheder, hvor situationen ikke eskalerer, og hvor den, der griber ind, tager vare på egen sikkerhed.

Det er gratis at deltage men tilmelding nødvendig her.

Træningen er en del af kampagnen Stand Up, som stiller skarpt på den chikane, som kvinder oplever i det offentlige rum, på hvad man selv kan gøre, og hvordan vi hjælper hinanden, så hverdagen bliver tryg og god for os alle sammen. Ingen skal være bange for at bevæge sig ud i det offentlige rum, og det er et fælles ansvar på tværs af køn at skabe tryghed i gaderne.

Det er L’Oreal der står for kampagnen, der har blandt andet har FN-forbundet som samarbejdspartner. Læs mere om kampagnen, og om vores generelle træningstilbud.