Vores arbejde internationalt

Internationalt samarbejder vi især med de nordiske FN-repræsentationer i FN-byen og de nordiske FN-forbund, men også igennem netværkene Control Arms, International Coalition for the Responsibility to Protect, Verdensføderalisterne (WFM) og Verdensføderationen af FN-forbund (WFUNA).

Dertil kommer de europæiske og internationale partnere vi samarbejder med i forbindelse med vores projektarbejde. Blandt de større internationale projekter, som FN-forbundet har gennemført i de senere år, er projektet Education for Global Responsibility. Det resulterede i et undervisningsværktøj i Verdensmålene for skoler og organisationer, der beskæftiger sig med unge i aldersgruppen 13-21 år. Se mere på globalresponsibility.eu

Et nyt skud på stammen er projektet SDG's At Stake, der bygger videre på app- og brætspillet, Verdensmål på Spil. Formålet er at videreudvikle spillet til en europæisk kontekst og at sikre særligt den unge generations engagement og engagement i verdensmålene.

FN-forbundet administrerer desuden Stop Sult Fonden, som er sat i verden for at bidrage til FN's Fødevareprogram og bekæmpe sult. Læs mere om Stop Sult Fonden.